2008. szeptember 8., hétfő

Kenyérsütés * Brotbacken

Végre megvettük a malmot. Elkezdtünk írni egy kenyér sütési naplót. Ki akarjuk kísérletezni, hogy hogyan, mivel, mennyivel csináljuk a legjobb kenyeret. Sütéskor, főzéskor összeszámolunk, levonunk, osztozunk, szorozunk.
Az hogy együttműködnek-e a gyerekek a konyhában, vagy sem, nagyon attól függ, hogy éppen már benne vannak-e egy játékban, vagy még éppen nem. Múlt csütörtökön éppen elkaptam egy jó pillanatot, és mindenki nagy munkába kezdett velem együtt! Endlich haben wir die Mühle gekauft. Wir haben auch angefangen, ein Brotbacktagebuch zu schreiben. Wir wollen im Experiment rausfinden, wie, womit und mit wie viel wir das beste Brot backen. Beim Kochen und Backen wird addiert, subtrahiert, dividiert, multipliziert.
Ob die Kinder in der Küche mitmachen hängt stark davon ab, ob sie schon in ein Spiel vertieft sind, oder nicht. Letzte Woche Donnerstag habe ich einen günstigen Augenblick erwischt, und sie halfen alle tatkräftig mit!